Admin Control Panel

New Post | Settings | Change Layout | Edit HTML | Sign Out

Pesanan kepada saudara/i se-Islam.


 بسم الله الرحمن الرحيم

Wahai kalian,
Jagalah imanmu, jagalah maruahmu, maruah agamamu, maruahmu sebagai hamba Allah dan umat Rasulullah.
Peliharalah auratmu! Tutuplah auratmu sebelum auratmu ditutupkan untuk keselamatan di dunia dan di akhirat. Ingat, barangsiapa mengingkarinya akan dibalas dengan seksa yang amat pedih di akhirat yang abadi.

Tutuplah mengikut syari'at bukan dengan syarat semata-mata.
  • Labuhkan tudungmu sehingga ke bawah dada.
  • Pakailah pakaian yang tebal (tidak jarang)  sehingga tidak menampakkan warna kulit.
  • Pakailah pakaian yang longgar sehingga tidak menampakkan bentuk tubuh.
Klik gambar untuk besar.
Ingatlah! Barangsiapa yang memakai pakaian untuk kemegahan di dunia ini, maka Allah akan memakaikan mereka dengan pakaian kehinaan di akhirat kelak iaitu pakaian daripada bara api.

Laksanakan apa yang diperintah oleh Allah dan jauhi laranganNya. Kita hidup hanya sebagai hamba di dunia ini wajib patuh akan suruhanNya. Tidak ada rugi sedikitpun jika kita patuhi perintahNya. Ingatlah janji Allah kepada hamba-hambaNya yang beriman, mereka akan diraikan di syurga nanti dan kekal di dalamnya selama-lamanya, dikurniakan nikmat yang tidak pernah terlintas di fikiran manusia. Ingat, Sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janjiNya.
Dunia ini hanya sementara dan sebagai tempat mengumpul bekalan untuk dibawa di akhirat. Burulah redha Allah selagi nyawa terlekat di rongga.
Berdoalah supaya tidak digolongkan dalam golongan orang-orang yang rugi.

Ya Allah Rabbu 'Alamiin.. peliharalah kami, peliharalah kami dari perkara-perkara maksiat. Jauhilah kami dari azab seksaMu yang sangat pedih. Tuntunlah kami ke jalan redhaMu itu. Amiin Ya Rabb Al-'Alamiin..

Newer Post Older Post

Leave a Reply